Övertränad?

2011-09-02 - 09:00:43
Hur känns det om man har tränat för mkt? 
Tränarna säger att: om man inte kan prestera så mkt som man har kunnat och inte får upp pulsen ordentligt, så är man övertränad och behöver vila. 

Funderar på om jag kan ha gått för hårt ut efter semestern. Jag tog dock en extra dags vila denna vecka och igår var det ganska lugnt med bara 30min jogg och 60min promenad.

Jag vill inte överträna med tanke på att man bryter ner musklerna och att kroppen inte mår bra av det. Det är så mkt som man måste tänka på när man tränar, varför kan man inte bara köra gärnet och kroppen får anpassa sig?! ;) Bah!

Jag får se hur det går på mina pass idag, i spinning-puls passet kommer jag att märka hur alert mitt hjärta är efter dessa två veckor. Kanske jag måste ta nån extra dags vila - men jag vilar alltid på helgerna - Lör+Sön.

Jag tror att jag var för ivrig att komma igång, för ivrig att se resultat igen men man ser inte resultat utan vila. *Påminna sig själv*

Men idag står det på schemat:

•Pilates 10.00 45min
•Styrka 11.00 30-40min
•Spinning-puls 12.00 45min
•Stretch emellan och sen ytterligare 20min


Egentligen är det inget konstigt att jag kör såhär, men det har ju varit semester och då har jag inte tränat lika hårt. Bara mest kondition i form av jogg och promenad, nån spinning.

Pepp på er, Godmorgon och Kör så det ryker!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0