Vårruset - Avklarad!

2011-05-24 - 22:06:24
Mmm det var en upplevelse kan jag lova och för ni som undrar så var det mitt första lopp sen jag var 12 :P

Det regna och jag sucka men sen sken solen igen, ibland ska man vara glad för att det blåser mkt - molnen försvinner fortare då ;) Men det var underbart springväder, helt klart! 

Min första tanke var väl.. Hur i hela friden... Sen var det mest maken som stressa och fråga om allt möjligt, han blev tillslut tyst då jag visa han informationsbladet att man ska INTE anmäla sig nånstans. Att ta fruns ord på`t, går int!

Sen börja jag fundera på om jag verkligen skulle ta "jogga fort" högen att springa med, skulle jag verkligen klara det på 30 min, har jag tagit vatten över huvudet?! Öhum.. Ja, vi kan kalla det dåligt självförtroende!
Nu i efterhand är jag mkt besviken över att jag tog just den gruppen, hade hellre ställt mig med den första eller andra.. Folk fattar visst inte sina egna begränsningar och det var att springa om den ena och den andra, kors o tvärs.. Alla var i vägen!!!! Haha, jag sprang väl för fort för dem så jag blev irriterad.. (a)

Men när tanter som lunkar med stor ryggsäck kanske inte ska stå i "springa fort/springa högen" utan de kanske ska stå med strosa högen? Äh vad vet jag, det var mitt första lopp!

Nästa år ska jag ställa mig längst fram helt enkelt! 
Men jag klara 5km på 29min. Och ni skulle ha sett mig, jag var så sur så jag såg ut som en 3åring som inte fått glass. Haha, sån blir jag. Jag ville ha 28an men icke och KASS tyckte jag att jag var /tycker/. Tävlingsmänniska? Nej nej ;) 

Jag hade en plan, den fallera när jag inte hitta 3km skylten, utan 4km dök upp helt plötsligt. Skulle ju öka på ordentligt efter 3... jaja, spurta mot mål sista biten och damn det var najs!

Askul, as irriterande, frustrerande, peppande och grymt härligt! 

Midnattsloppet here I come!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0