Positivt vs. Negativt tänkande

2011-05-15 - 10:39:00
Jag själv är rätt trött på mig själv och hur jag ibland tänker. Det är så jäkla negativt att man kan spy på sig själv. Man glömmer bort hur det är att leva och ser livet i ett tunnelseende. 

Jag vet självklart att jag kommer må bättre när jag har nått min målvikt, eller de cm jag vill ha. Jag kommer att hitta kläder igen och trivas i mig själv, självklart är det viktigt. Men är det så viktigt att vi ska glömma bort oss själva här och nu? 

Varför ska det gå så fort jämt, att tappa allt på 3månader är inte sunt och inte logiskt. Man har gått i flera år och lagt på sig sin övervikt och skaffat sig `föråldrade` muskler, det är väl självklart att det inte ger med sig på några månader!

Jag måste skaffa mig ett nytt tänk och jag vet att flera måste göra det. Kan man inte i sin nya livsstil och viktnedgång ha som läxa varje morgon att titta sig själv i spegeln och se de fina sakerna? Och att säga dem högt till sig själv. Sluta fokusera på allt det negativa, du är vacker, alla är vackra som de är, egentligen. :) 

Negativt tänkande kan orsaka stress och viktnedgången uteblir eller tar ännu längre tid. Kan också orsaka ångest och ätstörningar.

Positivt tänkande kan orsaka glädje och öka, låta viktnedgången ha en naturlig gång


Så kom igen nu, ha som läxa att lära dig se dina vackra sidor varje morgon! 

Idag är mina: Jag är snygg i rakt hår, och jag känner mig fin trots gårdagens smink på mig och min tshirt sitter snyggt istället för alldeles för tajt. Mina armar har fått en snygg form som jag börjar bli stolt över!

Framförallt, jag är grymt jävla stolt över mig själv som har tränat och ätit så bra sen januari. Jag är sjukt stolt att jag klarat att gå ner detta som jag har gjort och att jag inte bara var en hycklare, som jag varit så många ggr förr.

Glöm aldrig vad du har uppnått tills nu och glöm aldrig att vara stolt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0