PT-pass ~ TRX och Crossfit!

2011-08-29 - 15:06:30
Första passet, med tränaren, var i ca 20-30min och det var JOBBIGT! Haha, inte mjölksyra jobbigt med det sved och brände i musklerna. Det gör det iof fortf men.. ;) 

TRX - Man hänger i rep och gör övningar kan man säga. Man tränar bara mot sin egen vikt och i intervaller. Det var jobbigt och jag kände mig inte alls stark.
Men summa av kardemumma så fick jag höra att jag är väldigt tränad och att det jag gjorde skulle många inte klara av. Nu hoppas jag att jag han tala sanning och inte bara var snäll. ;) 

Det var dock skönt att höra att jag är tränad, definitivt inte otränad, långt ifrån! Och mitt mål att bli vältränad till nästa sommar var realistiska enligt hnm, men då fråga han: 

Vad är din definition av vältränad?
Och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara, fick tänka på den några minuter och jag fick i "läxa" att tänka ut vad det kan vara. 
Men för mig är det ganska enkelt, jag vill bli bra på det mesta. Starkare, uthålligare, bra kondition och sen att kroppen ska se vältränad ut, mer definerade muskler (inte muskelberg;)).

= Mer muskelmassa och mindre fett%. Mer flås.
Enkelt! ;) 

Crossfit!
Stationer, ge allt du har och på en angiven tid.
Jätte roligt, och jätte intensivt. Självklart i den fart man kan bäst men ingen vill väl hamna efter? 
Jag var en av de första som var klar första passet, andra några av de mitt i mellan och tredje en av de sista. Haha, så man får bestämma helt själv hur mkt man vill ge. 

Jag gav allt i början, och sen försökte jag ge allt igen och hålla ut. ;)

Men det är en blandning av styrka, koordination och kondition. Nästan samma grej som på PT-passet! 

Efter dessa två pass så är mina armar inte riktigt med idag och halsen är det som att nån har slipat med slippapper. Precis som det ska vara alltså! 

Jag ska ge Crossfit en chans i några veckor med 2ggr/vecka och så får vi se om det ger nåt mer resultat. Jag kommer dock inte sluta med spinning, jogg eller annan form av kondition. Jag ska också blanda den med min egna styrke/konditionsträning TRX! 

Bilden är TRX!
PT-pass - TRX och Crossfit! - Bild 1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0