Ifrågasätta sig själv

2010-11-17 - 09:17:23
Tack Chris för dina ord, det har varit skönt att ha nån att bolla med ;o)
Hoppas din tjej kryar på sig fort!

Klart man ifrågasätter sig själv om hur man egentligen blir tagen som människa när man har människor som har blivit riktigt arg eller ledsen pga något man sagt. Och i detta fall, sanningen. Då funderar man ordentligt på vad man kan ha sagt fel, var det ett tonfel? En gest?
Men mest av allt, sa jag verkligen så? Ibland kan även jag bli överraskad över hur hård jag kan låta, men å andra sidan så påstår vissa att jag aldrig kan låta hård...haha.

Nej, jag vet inte. Men jag tycker att man ibland i livet ska ifrågasätta sig själv och om vem man egentligen är, hur man ses som människa och vad andra tycker om en. Det behöver inte betyda att man har ett dåligt självförtroende utan mer att man kan se allt som helhet, även sig själv och sen försöka bli en bättre människa.

Tillåter man sig själv se det man har som negativa sidor kan man bara förbättra dem, man kan inte ändra på dem helt men som sagt innan, att tex fråga innan ett svars ges.

Så ofta ifrågasätter jag mig själv om vem jag är, inte för att jag är osäker på vem jag är utan för att se hur jag kan bli en bättre människa. Och allt ont för med sig något gott också, det får man inte glömma.

Jag gillar också att diskutera just sådana här saker, men kan hålla på i en oändlighet! ;o)

Och med det säger jag; Godmorgon!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0