Miljöträna

2011-10-31 - 12:57:50
Idag var vi ner till centrum för lite miljöträning och samtidigt att vara passiv, det är nåt som Bowee har lite svårt för när det är mkt som händer runt omkring. Därför är det också viktigt att träna på detta. Jag vill ha en hund som kan koppla av även fast det händer mkt, jag vill kunna ta med honom vart jag än går sen när han är stor.

Det som locka honom mest var de små gråsparvarna som verkligen retades med honom, det var väl jakten i honom som tog över. Men han var duktig, han är ju så liten än. Alla som gick förbi log stort och vissa kommentera att han var så himla fin, söt, duktig och lugn.
Ja, det är ju min första valp så jag har inget att jämföra med. Jag försöker verkligen att fokusera på det han gör bra, det är ju inte ofta jag får säga till honom.

Mot slutet blev han trött och det var dags att dra hemåt. Och DRA gjorde han, också nåt vi måste öva på - Gå i koppel när det händer mkt runt om och att man kan sköta sig även fast man är trött. ;)
Det var en lastbil som trängde in oss i en liten gränd och det låter ju högt när de backar men Bowee var modig och satt vid min sida, och fick godis. En arbetare kommenterade: "Det är en modig hund du har!"
Han fick till svar: "Ja, på både gott och ont!" :)

På hemvägen var vi ut med Zote, min dotter fick stå med Bowee en bit ifrån och så fort jag kom lite långt ifrån dem så börja han skälla. Också nåt vi måste jobba på. Han är jätte duktig när jag lämnar sonen på dagis, sätter honom utanför och han väntar snällt men det är annat när han ser mig hela tiden fast på avstånd.

Här har vi en nybadad Bowee, lite missnöjd.

Postat av: Erica

Kan jämföra med många valpar efter åren på zoo, i han e enormt lugn och duktig:) o de e bara ta åt dig för de e tack vare dig:)

2011-10-31 - 19:28:01
URL: http://zote.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0