Dagens träning

2011-11-01 - 12:35:52
Har inte varit mkt nytt.
Träna att man kan byta leksak, släppa ena och ta den andra... Det går väl inte så bra, han försöker ta den andra samtidigt som han har den första i munnen - vägrar släppa helt enkelt. Haha. Men inte ger vi upp, ska tränas på detta! :)

Mkt vardagslydnad, lite "Sitt, gå 2-3m från hnm, kom, belöna". Träna på att stanna kvar helt enkelt och jag försöker att komma ihåg att inte använda stanna. Han är duktig, 3/5 ggr sitter han faktsikt kvar. :)

Öva på att vara lugn även om jag går iväg. Band fast honom i ett staket och gick 5meter ifrån, det gick jätte jätte bra, tills jag gick åt andra hållet!!! Och då börjades det skälla, först ynkligt och gällt sen dovt och mörkt och DÅ upptäckte han EKOT! Hahahaha... han stod och skällde på sig själv i kanske 3min, det var ganska roligt, kanske inte för grannarna med för matte. :D
Jag kan ju inte gå till hnm förns han blir tyst! Men så fort han blev tyst så belönade jag genom att klicka, men ibland funkar inte klickern som jag vill och han börjar skälla igen innan jag ens hunnit ta ett steg mot hnm... Hur gör man då? Jag stod iaf kvar tills han blev tyst igen.

Han är rolig och får nya egenskaper för varje dag. ^.^


   
Storöra Bowee Bambi Piraya
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0