Kloka ord

2011-03-31 - 13:43:14
"För är det inte det allt handlar om?!
Kärlek, hat och förlåtelse."

Jag skulle nog lägga till förståelse där, och ta bort hat, hat är en förbannat dum känsla som man gör bäst i att hålla så långt ifrån sig som det bara går.

Jag vet hur sjukt jobbigt det är att bli sårad av att någon, en annans ord såväl som handlingar kan påverka en så fruktansvärt mycket... Skrämmande.

Jag tror att det viktigaste jag lärt mig på senare tid då saker ändå varit rätt sjukt turbulent för mig, är att försöka förstå varför någon gör så, och inte att döma så hårt innan (sjukt svårt).

För att vara sams med en del människor krävs det nog att man verkligen tänker igenom deras karaktär ordentligt, för det kan finnas förklaringar till att den personen helt enkelt inte har den sociala kompetens som krävs för att avgöra om det den säger är eller kan uppfattas som stötande.

Personen kan fortfarande vara värd att vara vän med, och behöver det kanske mer en någon annan, men det är klart att det är svårt när man får sina känslor trampade på, om och om igen.

Förståelse och tolerans, så långt som det är möjligt utan att tumma för mycket på sig själv, det tror jag på.

Hoppas du mår bra trots allt och att det ordnar upp sig emellan er."



Tack för dina kloka ord åter igen. Och jag instämmer, hat är alldeles för starkt och ska helst inte ens kännas vid!! Hemska känsla!

Allt du skriver är så sant, och jag dömer ingen på det sättet eller denna människa. Jag är inte perfekt så jag förväntar mig inte att ngn annan ska vara det, perfekt ska man inte vara iaf. Tänk vad tråkigt!!
Denna person står mig otroligt nära, borde veta bättre, men ibland tänker man inte.

Och jag mår bara bra tack :), jag fick höra av en annan klok människa att: 

 Ingen person KAN påverka dej, mer än DU SJÄLV tillåter!

Postat av: C

Skönt att höra att det är ok! Det är till viss del sant att bara kan påverkas så mycket som man tillåter, dvs tills dess att känslor är inblandade, tyvärr så gör känslor med en som de vill och man kan inte riktigt styra vad man känner. När det gäller utomstående och folk man inte har någon riktig anknytning till så stämmer det dock till 100%!



Trevlig helg!

2011-04-01 - 08:23:21
URL: http://baylake.eu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0