Nu är det "4-real" - Skoldags!

2011-07-07 - 20:33:40
Idag har det varit full rulle på mig igen.

Träffat vännen för en fika och upptäckte att man kan dricka latte med lättmjölk i och genast är det ok att ta en sådan, endast ca 70kcal. ;) 

Gick runt och ögonshoppa lite i nån timma eller två, för att sedan lämna henne där och gå på mitt möte. 

Kunskapscentret, det tog 1½ timme det mötet. jag hade så mkt frågor och mkt virrade i mitt huvud. Hon prata först om högskola eftersom mina drömmar är så pass höga men det tyckte jag att det kändes läskigt. Man måste ha så höga poäng och att rivstarta så... Ja, det var som att ta vatten över huvudet. 
Så vi prata om socionom men det var nästan onödigt, för då skulle jag gå RUNT den egentliga utbildningen jag ville ha och det skulle ta väldigt lång tid. 

Tillslut kom vi överens om att ta igen min undersköterske utbildning helt med inriktning psykiatri var det bästa för mig just nu. Kan jag plugga i 3 terminer, mer om jag vill ha det på halvtid och sen jobba. För att senare ta upp nya studier som leder mig mot mitt mål, Psykolog! 

Det kändes bra, och det som känns ännu bättre är att jag känner inte att det behöver gå fort. Jag ville helst dock vara klar med skola innan 36års ålder, men dit har jag 9år! Tror jag har satt gränsen tryggt långt bort. Menar, ingen stress och jag kan ta tid på mig. Men det skulle vara trevligt att ha en utbildning 2013!

Det blev ingen träning idag, mötet drog ut på tiden och sen var det att ringa skola och be dem om att dottern skulle få vara där längre, och goa var de. :) 
Skynda hem, bara för att dottern sen skulle till en vän... Suck. Iväg igen för att hämta sonen som glatt plaska med vatten! :) 

Åter igen iväg, till sömmerskan, och vi pratade kanske 45min! Hon var en riktigt trevlig kvinna och vågade knappt säga priset till mig när jag fråga. Det var inte alls chockerande för mig när hon sa nånstans mellan 500-1000kr!
Jag vet att handarbete kostar och jag vet hur mkt arbete det ligger bakom, även om hon designar kläder och jag tårtor så är det inte så stor skillnad i sig. 

Underbar kvinna, hon ska nu sy min klänning och jag inte vänta till den 27juli då jag ska dit för att prova den! :D 
Och ni skulle sett hur de bodde, underbar utsikt över åkrar och längst bort en sjö.... Kunde stå där o drömma, känna solen mot kinden och bara njuuuuuta. 
Men det var tyvärr inte mitt hem.. Suck. ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0