Ang Regal Ice & hur göra volang

2011-02-21 - 09:36:21

"Skorna blev super fina. Regal ICE... Var den lätt att kavla och lyfta över på tårtan?
Hur har du gjort volang kjolen?
Kram"



Först och främst, tack så mycket! :))
Den var lätt att kavla och lyfta över, dock tyckte jag att den kändes mer stretchig än Ballinas sockerpasta. Och för mig är det både negativt och positivt.

Men den har ju en väldans len yta, så man nästan blir kär. ;)
Sen upptäckte jag att den börja rinna lättare, jag fick höra att det var nästan omöjligt att få den att rinna men det kan också vara så att jag har riktiga bär och det har inte säljaren i sina mousser.

Hur gjorde jag volangkjolen.
Det finns en specifik utstickare för detta men om man är snål som jag går det att göra utan denna utstickare, men, här är utstickaren: Garret Frill

Och det är nästintill detsamma sätt att göra det på, bara att på garret så tunnar du ut bågarna och har det lättare att förstå hur man gör och får lättare jämnare volanger.
Men på "mitt sätt":

Verktyg jag använder: Dogbone, kavel, paddy, (maizena mjöl), multi ribbon cutter, Sockerpasta. 

 
Dessa verktyg "behöver" man.                            Gör en korv, kavla ut.
 

Skär ut, hur brett är en smaksak.                       Ta bort överflöd.
 

Här ser man tjockleken jag tycker om.               "Dogbone" med den stora kulan o pad. (vita)
 

Tunna ut i den st ditt dogbone är, inte mer än 1cm brett. Tryck försiktigt, dra/tryck/tunna ut.
 

Postat av: Emilie

Ahhh tack tack för beskrivningen... Dogbone? Är den slät på "bollarna" ? jag är också snål haha så jag hittar saker i hemmet, min sons rum är en bra reservdels verkstad ibland ;)

Kram

2011-02-21 - 11:27:28
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0