Det var så bra skrivet så...

2011-02-02 - 14:18:54
.... Chris får ett eget inlägg i min blogg, det ni (om att kalla barn för "hen")! ;))

Det finns Mechano och Lego!

Ok att Lego är väl lika mycket en tjejgrej som killgrej, men överlag så tror jag att de flesta killar fastnar rätt snabbt i lego/mechanoträsket!

För övrigt försöker jag få in mina tjejer i det träsket med, för det är utvecklande som tusan!

Jag tycker det är helt befängt hur folk håller på med feminismen, istället för att försöka få en naturlig jämlikhet så sliter de fanatiskt för att pressa in deras värderingar på folk.

I slutändan tror jag bara att de underminerar sitt eget arbete, då till och med folk i deras egna led tycks tröttna på hur de framställer könskampen.

Börja med att kalla det för humanism, det ska väl ändå vara lika för alla, bara uttrycket feminism tyder på att det bara handlar om kvinnan, det finns en massa orättvisor åt andra hållet om vi ska ha jämlikhet, pappor som inte är vårdnadshavare till sina barn om inte modern typ godkänner det, även om modern i detta fall ligger i koma.

I stort sett alltid går vårdnaden om barnen till modern om det går till rätten, men det ser jag ingen kämpa om i den hårda kampen om jämlikhet.

Det är klart det finns förbättringar att göra, men som du också reagerar på så är det förbannat idiotiskt att börja hitta på ord som tar bort individualiteten hos barnen. Pojkar är pojkar, det finns biologiska skillnader, tjejer är tjejer det finns skillnader.

Om de inte ens kan acceptera den biten så kommer folk fortsätta att se ner på feminismen som sådan.

Jag vettetusan vad Klaes Thorsén har fått för frågeställningar eller vad som nu gjort han/hen osäker på hur man bemöter sitt barn.

Lär barnen attityder och att aldrig låta någon sätta sig på en. Låt ett barn både få lära sig känna nederlag och vinster, på så sätt kommer de lära sig kämpa för sin plats i livet.

Vad mer kan man begära, att när barnet blivit det den vill så måste titeln ha en kvinnlig ton?

Här kommer hens Majestät konungen och hens majestät Drottningen....

Suck.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0