Solrosor

2011-04-16 - 16:02:01

Vi var iväg en sväng igen till kyrkan, efter att ha varit där och gjort det rent och fint. Slängt lite gammalt och tagit bort torkade blad på min makes mormors grav.


Jag tyckte dock att det såg lite trist ut, men knoppar har kommit upp ur jorden under vinterkransen, det var ju mysigt. Tror det är krokus, men vi får se!
Så vi bestämde oss att ta våra solroser, som jag och barnen planterat hemma, till mormors grav. Planterade dem vid sidan av stenen, får vi se om de tar sig eller inte. De är väl 10cm höga redan, hoppas det blir nån solros av nån av de 10st. :)


Skulle ju vara fint!
Måndag får vi pengar och då ska jag köpa lite blommor med FÄRG på. Nu står det bara höstblommor där som är så grå o trista på sommarn ;)


Nog om det, det blev ytterligare en prommis på ca 30min. Känns bra att vara ute nu när solen lyser och sonen är nöööjd. nu ska vi vila lite innan vi blir bjudna på middag, underbart. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0