I skrivandets anda

2011-04-05 - 21:51:53
Fick sådan lust att skriva något men ärligt talat så vet jag faktiskt inte vad jag vill skriva. Ska vi ta nåt riktigt drömmande och fumligt så vi hamnar bland rosa fluffiga moln... Eller ska vi kanske ta nåt vasst, svart och så hårt att vi skär oss på orden?

Varför inte nåt mitt emellan dessa två?

Nej jag vet ärligt talat inte vad jag ska filosifera om ikväll, nu när skrivlusten kom till fingertopparna. Det är nästan så att tungan vill vara med på ett hörn och sjunga ut orden som egentligen inte finns.

Vad är det för "känsla" egentligen? Vad ska detta ge? Vad ska min text ge idag? Eller är det så att i grund och botten suktar jag bara efter kärlek, eller varför inte godis?
Klart det kan vara grunden till att man söker efter annat att göra. Eller varför inte en snus! Det var länge sen jag snusade nu, gud det skulle vara såå gott...eller skulle det?

Det är inte så att jag kommer må illa efter 3månaders uppehåll nu, eller att min läpp skulle skrika av smärta och kroppen skulle få en sådan nikotin kick att fotfästet skulle upphöra och rätt som det är ligger man där vid sidan av datastolen, stirrar tomt och dreglar som de gör i Max reklamen? Eller var det McDonalds, kanske tom Burger King? Ja, så bra koll har jag på tv, reklamer och vad nu dessa hamburgare kommer ifrån eller vad de skulle vara bra på.

Det är verkligen jobbigt för en människa att försöka vara nyttig dessa dagar med hamburgare, pizzor och kebaber överallt. Vart är salladen, husmanskosten eller bara lite nyttig mat som inte innehåller minst 1500 kcal per portion?!
Världen säger att vi ska vara nyttiga, men var är maten så vi kan bli nyttiga? Kika in på närmaste café så ska du se att du hittar dig en sallad för runt 100 lappen. Det är skam, när man kan hitta en fet pizza för 70 lappen, inte undra på att vi bara blir fetare och fetare.

En helg var vi ut och jag försökte verkligen fundera ut vart man kan finna ett ställe man kan äta på där de inte serverar burgare eller pizza, men det är nästan lönlöst - om du inte sätter dig på ett fik. Och salladen där är inte ens värd pengarna. Barnen vill äta ute, alla vill mysa med tanken men tanken äcklar mig då det mesta att välja på är dessa hamburger kedjor eller varför inte välja nån av de 14 pizza ställen våra lilla kommun har?
Jag har inte alltid lust att sätta min familj på en dyr resturang bara för att vi ska få i oss lite mat, då hamnar vi på över 5-700 lappen och det har inte medelsvensson råd med.

Sallad, grönsaker, äpplen, päron och varför inte lite jordgubbar?
Det vill jag odla den dagen jag sitter i vår villa ute på landet, kanske jaga bort lite kaniner, rådjur och troligtvis kråkor som vill äta upp min jordgubbar, de fulingarna!

Körsbär, jag vill ha körsbärsträd! :)


Postat av: C

Snart är de i alla fall vår, och då kan ni äta ute i gräset! Picknicks i det gröna spöar McDonalds alla dagar i veckan! :D



Nu har jag aldrig uppfattat vart ni bor någonstans, men finns det ingen tex mex restaurant eller någon china take-away/buffé? Brukar inte vara mycket dyrare en Donken, men fan så mycket godare!



Låter som en härlig framtidsdröm med villan och odlingen, inget för mig då jag och växter normalt sätt inte är kompatibla för 5 öre, men körsbärsträd... Ja tack, i mängder, hur kan man inte älska detta?



http://www.youtube.com/watch?v=cuUhZEKbTeY

2011-04-06 - 14:57:41
URL: http://baylake.eu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0