Trött som få O..o

2010-09-15 - 20:40:25

Är extremt trött.. Ujuj. Vill sova, funderar på att göra det faktiskt men hjärnan håller mig vaken med att tänka på vad jag ska göra innan lördagen är kommen...

Fika, ska vi ha, för lilla mig.. Hujedamig. x)
Men jag måste hinna baka och jag har ett par önskemål: Kanlebullar, mockarutor och bondkakor. Och Självklart att jag ska göra det själv! vad tror ni om mig.. hihi. Sen så vill min man att jag ska göra smörgårdstårta, det får vi se..

Till imorgon har jag en beställning på en tårta som ska ut, visserligen en enklare bildtårta men dekor måste göras och den nedrans moussen måste vispas. Haha, men det är faktiskt inte kul att vispa mousse med elvisp, bortskämd på jobbet med Kitchen aid, you knoooow... :o>

Och sen till råga på allt så slipar jag nu vårat köksbord!!! Och det SKA vara klart innan lördag! O.o
Hur ska jag hinna, hur.. Försöker planera mina dagar till max men nu ikväll är jag verkligen helt slutkörd, inte för att jag gjort mkt,
diskat den enorma högen, bara slipat köksbord, bakat morgonbullar, städat lite, möte, ner till C&D, köpt grejer till tårta, sprungit till Järnia för att köpa med slippapper. Cyklat hem, slipa mera, sprungit till dagis (lite sen o.o) och hämta sonen, gå ner och handla. Möta mannen, handla, sonen kissar på sig i affären (helt mitt fel, gick inte på toa med hnm på dagis :( ) mannen får åka hem med hnm och jag handlar vidare. Tack o lov hade jag vagn att köra hem de tunga kassarna på och på vägen hämta dottern i skolan.
Hemma o plocka ur kassar, mannen pikar "jag är VRÅLhungrig" och jag hämtar andan och kokar spagetti samtidigt som jag gör några rosor till tårtan och lite annan dekor. Spagettin börjar bli färdig, steka bacon, slabba ihop med lite ägg och VIPS! Carbonara!!
Dottern tycker inte om det.. sonen härjar vilt efter han har ätit, är social med min man. Barnen leker, mannen sköljer disken, sonen kommer och myser och ber mig komma och titta på bompa med hnm.
Jag faller pladask ner i soffan, slumrar till och maken bankar en kudde i huvudet på mig och tycker det är skitkul. x)
Slumrar till igen, klockan slår 18.45 och min man sticker på träning, dags att vakna till!! Kollar mer på bompa, om nån sångfågel.. Klockan slår 19.12 och dags att borsta tänderna, dottern vrålar - vill inte sova men kommer rätt snabbt ändå.
På med blöja, leta efter vovve (mjukisdjur) till sonen, får hnm i säng, går till dotterns rum, ber att sonen ligger kvar i sängen, läser en kort saga för henne. Nattar.
Sätter mig framför en avslagen dator utanför sonens rum och stirrar in i skärmen.. Spela? Nej fy, för trött.. Och kors i taket, sonen somnar UTAN att gå upp en enda gång! SKÖNT! TACK!

Blir rastlös, tar ett äpple.. Flippar på tvn.. Tråkigt.. Går o gör en macka och en kopp kaffe. Slår mig ner i soffan, flippar på tvn.. Mythbusters.. sätter på laptopen och här har ni mig.

Så, inte så mkt. Borde inte vara trött! O.o




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0