Sonen hemma <3

2010-09-23 - 13:52:39

Idag har det bara varit jag och sonen. Supermysigt!
Vi började dagen med en frukost nere på fiket och sen ville han åka tåg så vi tog turen till Täby. Under tiden var det klättre på stenar, gå i stigar, plaska händer i poolen med fontänerna i täby och bara ta det lugnt och i hans takt. Det är underbart när man inte har någa tider att passa och kan bara hänga med sitt barn i alla upptåg. :o)
Vi lekte en bra stund på mattan (eller ja min son, jag är nog lite för stor ;o)) i täby och han jaga fiskar, grodor och bollar. Men sen när fiskarna hade kommit för många ggr sa han missnöjt "nej mamma, inte fiskar, tråkigt!" Och så ville han springa in och titta på kläder och gömma sig. ^.^

Jag passade på att använda mitt presentkort jag hade fått och köpte en fin kofta. När vi gick mot kassan titta jag bort i en sekund och han var borta! Nej, jag fick ingen panik, varför skulle jag få det??
Gick runt och ropa på hnm i kanske en minut, ingen Isaac.. Gick runt, runt och letade men det är så mkt kläder och ahn kan gömma sig varsom!
Tillslut hörde jag ett litet frågande "Mamma..?!" Och jag fann hnm, då släppte min fasad och lättheten brast i mig och tåren kom. Han hade också blivit lite skrämd och krama mig hårt, efter det gick han inte långt ifrån mig. :o) Men vi var bara ifrån varann kanske 2 min men det känns länge.

Sen strosa vi runt lite, han fick prova ett par monstertofflor som han ville att tomten skulle ge hnm i julklapp. Och vilket passar utmärkt för han älskar att leka monster. :o) Sötnos.

Gick lugnt mot tåget och han fick en biljett av konduktörn och var så stolt! Gick och åt korv, sen bar det iväg hem för lite vila. Hela resan tog inte lång tid men den var lugn, harmonisk och på hans villkor. Det är underbart att glömma stress och alla måsten och bara njuta av varann. <3
Min älskade fina son! <3

   

  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0