SL Konduktörer/Chaufförer

2010-09-30 - 13:04:08
Åkte buss idag till mitt möte och hade ingen remsa eller pengar att lägga ut, så tur och retur tyckte jag att jag kunde betala med mobilen. Så in dit åkte jag för en som kosta 30 kronor och det var inte mer med det! Sen när jag skulle hem (gjorde samma sak) så var det fel!
Jag skulle betala för 45 kronor.... Jaha!

Så jag tog fram busshäftet (har en stämpling kvar) för att han skulle få sina sista "pengar" fört, det var en konduktör som gav mig tipset att "har du en remsa kan vi stämpla resten där" men det gick INTE för denna tjuriga faan.
"De går inte att kombinera på det sättet!"

Vafan det är ju samma pengar, de är båda köpta av SL, jäkla skämt..!!

Sa att jag fått höra det av en annan på samma jobb som hnm men nej, det var fel. Så han gav mig info't om att jag kan gå och köpa en biljett eller så får jag köpa en ny via mobilen.
SÅ jag köpte en NY via mobilen för 45 kronor....  
Visst jag åker inte så ofta och all info om just mobil skiten finns inte kvar på buss stationerna. Men nu är de väl glada på SL för nu fick de mer pengar än vad de skulle ha. Jävla snåla jävel...

Resan skulle kosta 60kr men nu kosta sen 105kr. Dra åt pipsvängen!

*klaga*



Postat av: Crazylicious

Snålt... Minst sagt!

2010-10-08 - 21:49:47
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0