Godmorgon jag har bakat

2010-09-15 - 10:01:25

Japp, jag har bakat. Vi är så fattiga nu ;o) att jag fick baka bröd, inte mig emot, och det fina är ju att det går så fort. 20min in i ugn och 10min till sen är de klara!
Så, jag hann baka och sen springa till affärn för att köpa lite mjölk till kaffet medans de svalna. Jag får mina ryck ibland av att vilja baka, det är roligt men det som kan få mig att tveka är allt stök som blir och allt kladd! Uäck! x)

Och eftersom vi inte hade ngn mjölk, fil eller honing så fick jag blanda ihop nåt nytt med vatten. De blev helt ok, men som alla snabb bullar så blir de rätt kompakta. :o)

Ingredienser:

2 msk Keso
2 dl vatten
5-6 dl mjöl
4 tsk bakpulver
Lite ljus sirap
Örtsalt (hade inget vanligt salt men gick lika bra x))
Pistagenötter

Blanda ihop alla torra, häll sedan i Sirap, vatten och Keso. Jag hackade också pistagenötter och hade i och på bullarna, och glöm inte att pensla dem med vispat ägg. :o)

250 grader i 7-10 min, mitten av ugnen.

Jag proppa i mig 2 st och nu är jag MÄTT! O.o




Postat av: Lill-Prave

Ah, duktig på att baka bröd också, det ante mig! Ser supergott ut, kanske vågar testa ngn dag.

2010-09-15 - 19:45:03
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0