Bröllopstårtan

2010-09-27 - 09:16:22


Nu har jag lyckats få tag i en bild på fejs av några bekanta på bröllopstårtan jag gjorde! Men jag måste säga att jag är missnöjd med hur de ställde upp den, trots att jag förklara. Saken är den att med en våningstårta som denna så måste den ställas upp på ett visst sätt när blommorna ligger som de gör, för annars syns de helt enkelt inte.
Sen så ser det stökigt och ogenomtänkt ut.. Men vad ska jag göra? Ja, jag kanske är en pedant perfektionist men jag vill att min tanke och design ska finnas hela vägen ut.

Men som sagt, de sa att de var jätte nöjda med tårtan vilket är himla bra och gud så glad jag blir och jag kan inte göra nåt åt att det blev såhär, jag kan ju inte spola tillbaka tiden..

Jag mår dåligt, fjantigt kanske.

Tanken var att blommorna ska ligga så det blir en linje i mitten av alla tårtor, om ni förstår.. Så de två översta ligger nästintill rätt men inte den understa, alldeles felvriden.
MEN ska sluta, de som ställde upp den tyckte att det inte betydde nåt och hade kanske fullt upp med annat.. *Andas andas* xo)

Edit: Måste lägga till att dessa tårtor är täckta med smörkräm och det var inte det lättaste att få jämt kan jag lova. Fick lov att ta till en linjal (diskad såklart, och nyköpt också) för att kunna få tårtan så slät som möjligt uppepå. Hur kan de välja att täcka tårtor på detta sättet i Amerika (!!!?), mkt lättare med sockerpasta!!! ;o)







Postat av: P-rave

Jättefin tårta även om den inte är upplagd på rätt sätt!

2010-09-27 - 09:49:40
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com
Postat av: jennie - sweetsugarcakes

Superfin! Hur har du fått smörkrämen så vit?

2010-09-30 - 07:36:11
URL: http://sweetsugarcakes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0