Morgonritual

2010-10-14 - 09:11:52
Har du ngn morgonritual? Nåt som du gör varje morgon, i nästan samma ordning etc?

Min morgonritual går till ungefär såhär:

Larmet ringer på mobilen kl 06.25 men jag snosar till klockan 07.00-07.10 och då har sonen tittat på bompa bredvid mig i 10 min ca. (Tv i sovrummet, javisst!)
Tvingar upp ögonen och mig själv sittandes och sonen tjuter: " till Nea nu mamma!" Och vi går och väcker storasyster, tar efter sin mor och är morgontrött. ;o)
För barnen till kök, tar fram skålar, håller i yoggi och müsli. Får också höra "RUSSIN MAMMA!!!" Jaja..
Barnen har fått sin frukost, jag går och kissar.

Kollar till barnen igen, bråk, som varje morgon.
Går in i badrum, borstar ur håret med fingrarna och lägger på nytt smink.
Går ut till köket innan jag är klar, bråk igen.
Och så blir det så, flera försök för att göra mig klar men avbryts av bråk.

Ungarna har ätit klart, dottern blir ivägskjutsad med butter min för att hon inte får ha kjol eller klänning, utan gårdagens byxor. Sonen kutar efter, skrattar som en tok då han vet att mamma kommer efter.
Mamma utbrister lite stressat: "Nej Isaac, jag tänker INTE springa efter dig idag, ska du till dagis så kommer du NU!"
Ibland funkar det, vilket det gjorde imorse. Bråk när han ska sätta på sig kläderna, slingrar som en orm och jag upprepar det jag sagt innan, han skärper sig.
Upptäcker att jag har glömt att klä på mig, gör det snabbt efter sonen har ytterkläder på sig.

Bråk vid dörren. Om vem som ska öppna, vareviga dag. Och det slutar med att JAG öppnar och barnen hänger läpp.

Så därför kommer jag till skola och dagis och ser ut som "hej kom och hjälp mig" ibland! ;o) För vissa mornar så tar vi alla sovmorgon lite väl länge och..ja...

But i kinda love it!

Postat av: Crazylicious

skrattar gott

2010-10-17 - 15:38:46
URL: http://bloggen-buuu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0