Svar på kommentar om "Ärlighet"

2010-11-15 - 19:49:01
"Klart man ska vara ärlig, Kan dom inte ta det, och?
Och jo man ska bry sig för mkt, varför annars bry sig överhuvudtaget?"


Ganska bra påståenden / frågor som svar på mitt senaste inlägg. Jag håller med till fullo men människor verkar inte kunna ta sanningen dock, men samtidigt har jag funderat på, fungerar man verkligen som vänner då om man inte kan ta den andra personen för vad hon/han är?

Men jag håller med, jag tycker att man ska vara ärlig, men man måste också passa sig för hur man för fram sitt tycke så det passar personen och så att det inte ser ut som en "attack", - utan att visa att man bara bryr sig. Att det i grund o botten är tanken, vilket jag trodde jag fick fram, men det är väl nåt jag måste öva på och inget jag ser bort ifrån.

Ingen är perfekt - inte jag heller.
Alla gör misstag - men man lär sig aldrig om ingen säger ifrån (på en gång).

Hur ska man kunna göra sitt misstag till rätt, om man aldrig får chansen?
Gillar inte människor som gömmer sig och vänder kappan efter vinden, blir det motvind så vänder vissa alldeles för lätt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0