Tror du på liv i rymden?

2010-04-15 - 20:15:13
Det är svårt att tro egentligen att vi skulle vara de enda som finns i detta stora universum. Sen så säger alla som vet att det inte bara finns vårt universum utan flera flera stycken. Och på tal om rymden, tror du att den tar slut? Och vart isf, hur tar den slut?
När du tänker på detta, finner du dig själv hamna att ha ont i bröstet, andnöd och panikkänslor eller är det en mer nervkittlande känsla?

När jag tänker på rymden tänker jag på "never ending" och för mig är det nerkittlande och ångestframkallande på samma gång. Jag gillar inte evigheten, jag gillar inte döden (evighet). Allt som inte har ett slut, eller ett tvärslut är nåt jag ogillar skarpt.
Men liv ute i rymden, förutom oss, tror jag på det?

Klart jag tror det!
Men som en klok liten kille sa "Klart att det finns liv ute i rymden, den är större än vi kan ana men frågan är 'vad för liv' det finns".
Ja, tror vi på "Aliens" eller ska vi tro på en grönskande planet nånstans, eller såsom vi starta på vår jord i små små partiklar, celler etc. Vatten, - betyder oftast liv - vilket alla vet och i vatten lever det oändligt mkt. De fann spår av vatten på mars, har planeten en gång varit vid liv?

Det är en massa frågor, en massa funderingar och en film som även får en skeptiker att tänka tanken "finns det liv i rymden?" Om ens bara för en liten sekund, se denna film, den kommer beröra er starkt.

The Fourth Kind - aka Närkontakt.
http://www.youtube.com/watch?v=vVRHOhLP-aA


"Based on the actual case studies"
Postat av: Anna

Jag tror absolut att det finns liv där ute någonstans, även om det är avlägset avståndsmässigt. Känns ju lite för otroligt om vi skulle vara de enda liksom...



MEN ja, jag får praktiskt taget andnöd när jag tänker på att universum inte tar slut, att den är oändligt stor. Men hur skulle det annars vara? Eller? Äh, vill faktiskt inte förstöra min lördag med dylika tankar :p



Kram kram!

2010-04-17 - 10:50:33
URL: http://baylake.eu/mammamu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0