Morgonen brister

2011-03-29 - 09:03:34

Människor som står en nära på livet, borde veta hur man ska bete sig för att inte såra. Men det vet vi inte, det finns stunder vi helt kommer av oss och tänker inte för en sekund på vilken skada vi kan göra.

Jag vet det, jag har varit där. Jag förstår, det gör jag.
Men ärligt talat så är jag så jäkla sårad så det är fruktansvärt. Men samtidigt så vet jag inte om jag ska gråta eller skratta, det är så... Jag vet inte.

Jag kan inte låta det gå, jag kan inte bara lämna och jag kan inte skita i det. Ord får komma ur våra munnar med vad än våra känslor må känna, fula ord, vackra ord och kanske några förlåt.

För är det inte det allt handlar om?!
Kärlek, hat och förlåtelse.

Livet, har alla dessa små känslor. Ingen är perfekt, alla gör misstag. Jag om någon vet det.. Men om och om igen? En människa ska lära sig, hjärnan är såpass utvecklad, det vet tom en 3åring.

Men det är en del av livet, förlåta, men inte glömma och gå vidare.

Postat av: C

"För är det inte det allt handlar om?!

Kärlek, hat och förlåtelse."



Jag skulle nog lägga till förståelse där, och ta bort hat, hat är en förbannat dum känsla som man gör bäst i att hålla så långt ifrån sig som det bara går.



Jag vet hur sjukt jobbigt det är att bli sårad av att någon, en annans ord såväl som handlingar kan påverka en så fruktansvärt mycket... Skrämmande.



Jag tror att det viktigaste jag lärt mig på senare tid då saker ändå varit rätt sjukt turbulent för mig, är att försöka förstå varför någon gör så, och inte att döma så hårt innan (sjukt svårt).



För att vara sams med en del människor krävs det nog att man verkligen tänker igenom deras karaktär ordentligt, för det kan finnas förklaringar till att den personen helt enkelt inte har den sociala kompetens som krävs för att avgöra om det den säger är eller kan uppfattas som stötande.



Personen kan fortfarande vara värd att vara vän med, och behöver det kanske mer en någon annan, men det är klart att det är svårt när man får sina känslor trampade på, om och om igen.



Förståelse och tolerans, så långt som det är möjligt utan att tumma för mycket på sig själv, det tror jag på.



Hoppas du mår bra trots allt och att det ordnar upp sig emellan er.

2011-03-30 - 10:58:49
URL: http://baylake.eu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0