Träningsvärk

2011-06-16 - 08:02:30
Vakna först av sonen: "Huuungrig mamma, jag vill ha yoghurt!" Och han kutar iväg och dukar fram yoghurten. Jag tvingar mig upp och känner av min grymma träningsvärk i axlarna. Och då är det muskeln på axeln som leder till nacken. Den jag inte vill ha träningsvärk i.. Men enligt styrketräningen så kanske den är stor men den är fan inte stark.

Igår drog jag på ordentligt som sagt. I rodd blev det 18kg och innan hade jag tagit 14kg. Jag skulle kunna ta 20kg om jag inte gör 2x15 på 14kg innan kände jag. :p

Men i axlar så tar jag inte så mkt, det är de nya maskinerna som inte är så roliga, de är ju så mkt tyngre. Jag vet inte vad det är med mig, men jag vill kunna lyfta tungt och utmana mig själv hela tiden. 
Jag tar 2kg i axlar och gav mig fan på att klara 4kg 8ggr. Körde visserligen 2x15 innan där också. Men på 4kg, när jag kom till 3 var det som att muskeln inte ville längre och armen ville inte lyftas. Bara att låta armen falla... Prova igen... Igen.. Igen.. Samma sak... Tillslut blev jag så förbannad att jag ställde mig upp och gick därifrån, måste ju förfan klara med än två!!! 

Jag gick tillbaka, andades, och tog i utav helvete och klarade 5st! HAHA. Yeees! ;) Så, då var jag nöjd och kunde gå vidare och idag har vi resultatet - Grym träningsvärk!

Funderar på om jag ska ta en vilodag idag. Önskar det vore fint väder så man kunde ha tagit en lååång promenad i solen men det är mulet och trist. Kanske går till gymmet och kör lite cross ändå, jag har bokat indoor walking men vet inte om jag ska avboka den. Har kört rätt hårt nu i veckan. 

Äsch, nästa vecka får bli lite lugnare helt enkelt!

Morgonsvammel, kaffe skål!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0