Music Cake With Drapes

2011-06-09 - 22:28:52
Njuter av en bit  70% choklad till kaffet!!
Gud så god chokladen är, mmm extas! Utan socker också, ta mej tusan. Med kaffe i! 

Reflekterar över dagen som både har varit hektisk och lugn, mysig dag. Lite svordomar här och där, lite saker flög i diskhon i köket och mys ute med barnen. 
Riktigt blandade känslor, är väl därför det är så skönt nu att sitta ner, njuta av en kopp kaffe och himmelsk mörk choklad och inse att det ligger bakom mig nu. 

Tårtan höll på bli katastrof.. Ok nu tog jag i, jag gillar det, har ni märkt det än? Men jag erkänner alltid ;) 
Men mitt notblad som jag gjorde gick i bitar, som jag misstänkte. Gjorde ett nytt mindre men det hann torka PÅ 30 MIN och jag svor över att den nya pastan var så förbannat dålig och ett jävla bajshål. Ursäkta ordvalen men så sa jag, vet inte vart jag fått det ifrån men det är helt klart mitt nya svärord, tydligen. 

Så det var bara att tänka om igen, snabbt så jag knåda, kavla och la till volangerna på tårtan direkt och måla dit lite krusseduller (läs noter). Stressa som ett as och var redan försenad, tur att VI skulle leverera tårtan! Men bara sen med 15min, det var rätt bra jobbat ändå. 

Åker dit, sitter och biter mig i läppen och tankarna på att tårtan skulle kollapsa i bilen dansade i mitt huvud och att jobb förgäves. Men jag vet att tårtorna håller bättre än var man tror.. 
Öppnar bagage luckan och den är HEL! *lättnads suck

Jag tar tårtan, maken tar barna och så går vi in. Denna tårta är inte lätt kan jag lova, 3 liter grädde, tårtbotten, pasta för 1,5kg ca... Tur att jag har styrketränat ;) 

"Får man tjuvkika?" Säger mamman glatt och när jag öppnar slår hon händerna för mun och ord som: "Herreguuuud!" Kommer ur hennes mun, in kommer en vän till studenten och vill kika, hon gör samma sak, tappar hakan, sätter händerna för munnen och mumlar "Herregud vad fin!" Båda stirrandes på tårtan. Men kort efter en stor varm tacksam famn från mamman. 

Man tackar! :)) 
De var toknöjda och studentbarnet som jag sett en gång i mitt liv sa att jag hade lyckats få tårtan att bli väldigt mkt henne. Och det är nåt betyg som är bra! ;) Tycker jag!

Men, bomben släpptes och de ropa på mig:
"Här har ni Micaela som gjort den fantastiska tårtan!

Och där står jag, framför 40pers och försöker se hemma ut, ler stort, möter blickar fast jag hellre vill gå och gömma mig men som tur var det över fort. Pust.

Så är det om man är en eremit, men vafan, jag ser tjuren i vitögat gång på gång och vägrar vika. Det som inte dödar en gör en starkare ;) 

Mmm bara en liten chokladbit till, jag tränar imorn! ;)
Postat av: Immix

Vilken otrolig tårta! Det bästa jag sett på länge!

2011-06-10 - 14:45:20
URL: http://jmmix.wordpress.com
Postat av: Mii

TACK !!! :))

2011-06-14 - 14:28:37
URL: http://blackorchiid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0