Lyrisk

2011-06-14 - 20:31:12
Tänk att när man väl har börjat jogga och kommit in i det så är man som fast. Det är som att kroppen är gjord för att springa för aldrig under nåt annat har jag mått så bra som jag gör när jag springer. 

Spinning, crosstrainer, styrketräning, simning - inget är som löpning!

Ni misstänker nog rätt, jag har joggat. Vädret var(är) så underbart, lite kyligt, lite dystert nästintill regn med svalkande vindar. Det bara KLIADE i kroppen och benen skrek efter spring. 

Så jag gav vika.. Jag chansa, men jag tog det lugnt. Körde min runda (fast åt andra hållet nu, vad lite varitation gör ;)) på 5,5km och tänkte på varje steg jag tog. Ibland drömde jag mig bort och märkte hur jag dunsa ner hälen i marken och ändra genast joggsteg.

Nåt har förbättrats, för jag slog mitt rekord på 5,5km med 4min !!!

Helt otroligt och nu tog jag det LUGNT och hejda mig själv då o då, "lugna steg, varsam med hälen, andas, luuuuugn" haha som att lugna en unghäst. ;) 

5,5km på 28min! WOHO! :D
När min häl är bra, då ni ska ni minsann få se ;))

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0