Ibland blir det turbulens

2011-06-18 - 11:09:29
Men först och främst, det heter väl turbulens? Haha :D 
Säg till så ändrar jag eller så kan ni bara skratta gott åt mig, det bjuder jag på isf. ;) 

Dagen har varit underbar, grymt trött imorse och nu är jag trött igen. Shopping med dottern i några timmar och spinningen blev inte av, men det gör inget. :) 
Det är ett litet monster som sitter och gnager i min mage, i mitt sinne. Han peppar mig till att äta och brer på mitt sockersug, han skriker till ibland och då får jag ryta tillbaka och så tystnar han en aning, sjunker ihop, muttrar och trycker på den ömma knappen.

Jag har dock ätit citron-maräng-paj idag, och en mini biscotti. Det var verkligen den minsta jag sett men otroligt god var den! 
Först åt jag dock lunch, sen fika jag med dottern och när vi kom hem kom vi på att sonen hade sommarfest på dagis så vi fira det med en fika i byn. 

Jag har inte tokångest, jag gjorde ett val. Dock var det ett val som det lilla monstret i mig trigga men samtidigt åt jag inte för mkt. Det gnor, gror och bubblar ordentligt. Om jag inte hade en sådan kontroll över mitt eget ätande, mitt mål och att jag faktiskt är stark nog att stå emot så hade det gått illa.

Det finns dagar jag tappar kontrollen och äter ordentligt, men jag vill inte kalla det för hetsätande för jag klarar ändå att hålla det i lagom tempo och lagom mängd, åt gången. 
Det är nåt jag har lärt mig genom åren av kämpande på att inte sänka muren, man finner sina egna knep helt enkelt och att lita på sig själv. 

Framför allt, att INTE vara elak mot sig själv - Det triggar bara!

Men jag är stolt - INGEN LATTE IDAG! ;)

Men dottern fick kläder på tusen lappen.. jag vill också! Haha :D Och jag fick en ny mjölkkanna, eller ny och ny, har aldrig ägt nån men alltid saknat en vid fika bjudningar :D
Den är av märket Green Gate, som jag ÄLSKAR! :))

Hitta också en fin klänning som jag tänkte "DEN kan jag ha på bröllopet!" men den var för stor runt bröstkorgen. :(


Dagens kalorikoll
Energibehov 1712 Kcal
Kaloriunderskott - 500 Kcal
Träning + 337 Kcal
Mat - 1462 Kcal
Kvar att äta 87 Kcal

Dagen har varit som i ett flygplan, ibland blir det turbulens! - Bild 1

Dagen har varit som i ett flygplan, ibland blir det turbulens! - Bild 2

Dagen har varit som i ett flygplan, ibland blir det turbulens! - Bild 3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0