Goda frukostmuffins

2011-02-24 - 07:44:19
Oj vad dåligt av mig att inte blogga igår, men jag hade fullt upp hela dagen och det var riktigt trevligt!!

På förmiddagen var jag ner på byn och träffa systeryster och lilla Thyris. Jag tog mig även en latte för det fanns sååå mkt gott på fiket att jag ville unna mig en latte iaf.. ;)
Men allt som allt så var jag ute och gick i över 90 min, så jag tror att jag gick av mig den rätt så bra!  

Träffa en god vän och vi var ute och gick på den isiga sjön i högt tempo. Idag känns det riktigt bra att jag promenerade så mkt igår!! Känns så fel att gå på sjön, det är som att man inte Ska gå där så det blir helt fel i mitt huvud.. Det var väl så Jesus gick på vattnet- Det var ju IS!! Doh! ;))

Usch hela inlägget känns nästan påtvingat, jag är så trött idag... Satt uppe och spelade för länge igår, till klockan 00.00 och sen hade jag svårt att somna. Tror min hjärna blir stressad av det där spelet ;)
Dock har jag inte spelat på ett bra tag, 3veckor tror jag och innan dess var det inte mkt spel heller.. Tror inte nya expansion var nåt för mig trots allt men vi tog ner några nya bjässar iaf.

Handla lite ingredienser till att baka frukostmuffins till min man (han äter inte mina små mini omelette-frukost-muffins "typ"..) och de blev jätte goda, tyvärr får jag inte äta dem men jag provsmaka en tugga på min sons. :) 

Och ja, jag hade på lite frön för den goda sakens skull (och smak).


Frukostmuffins
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 dl grahamsmjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 1 vispat ägg
  • 1 dl rapsolja
  • ½ dl honung
  • 3 ½ dl neutral yoghurt eller filmjölk
  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Rör ihop de torra ingredienserna och de våta ingredienserna var för sig.
  3. Blanda ihop samtliga ingredienser snabbt.
  4. Lägg smeten i normalstora muffinsformar med hjälp av en sked.
  5. Grädda mitt i ugnen 20 minuter.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0