Dagens goda gärning?

2011-02-15 - 10:37:03
Vi har mkt snö nu.. det visste ni inte va?! ;)
Och vi har en granne som inte kan gå, Det visste ni inte, det vet jag.. ;)

Haha, ska komma till saken.

Så, färdtransport hämtar honom nästintill varje dag. En stor buss.
Vi har jätte duktiga "handy-boys" här som plogar så fort en flinga faller meeeeen jag kan ändå klaga liite.. Surkärring! Tänker ni nu.. Nej nej inte alls. (Kanske lite, men det är vi alla.. haha;))

Men här i veckan så skulle bussen ta sig in i området och det var nästintill omöjligt. De plogar alldeles för smalt, det är knappt så en vanlig personbil kan ta sig in, absout inte vända!

Så jag stötte på honom imorse, och frågade helt enkelt snällt om han kunde tänka sig att ploga lite bredare just pga detta, så de inte får så stora problem. Han skulle ta tag i det när han hade tid, fick jag till svar och jag tacka o gick hem.

Nu plogar han vägen bredare! :))
Ingen kommer få reda på att det var jag, men det gör inget - bara de får det lättare. Som min man sa på skämt: "Nä, nu måste du gå upp och ringa på, säga att det var du som bad dem ploga. De ska ju tacka Dig!!!"

Men å andra sidan är det inte jag som plogar, så man ska ju tacka honom i slutändan iaf! ;)
Postat av: C

Undrar hur mycket du har påverkat bara genom den "lilla" insatsen. Tänk hur många som fick en bra start på dagen istället för en grinig och sur sådan. Hur mycket påverkade det deras arbete? De kanske i sin tur gjorde något snällt för att deras humör inte vart förstört på morgonen?



Yay för random acts of kindness!

2011-02-21 - 09:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0