Uh så trött..

2010-01-12 - 10:18:55
..Sa ju det, piggast på måndagar och helt död på tisdagar. Fattar inte..
Min son gick upp 06 idag iaf, och denna gång var han snäll mot mamma och låg och myste heeela morgonen i sängen. Åh vad man bara njuter då! :)


Oh jag glömde ju skriva förut att jag var på Casting för nån Ikea reklam, kom från ingenstans. Jag finns tydligen på statist.se sen 4 år tillbaka som jag helt glömt bort. Ett mail dök upp o frågan om jag ville. Så ja, varför inte tänkte jag?! Jag är inte den som är van att stå framför en kamera, behöver lite träning först.. ;)
Men jag åkte dit, tog utmaningen och såg det som en kul grej!!
Dock kan jag bli så arg på mig själv för att jag ska vara så osäker.. Suck. Men jag gjorde det och för det är jag stolt! :)
Fick inte "jobbet" men det gjorde mig inget. :D

Idag blir det mkt kaffe känner jag.. Ögonen vill inte riktigt var öppna.
Och måste diska mega diskhögen (har skjutit på det så får skylla mig själv), måste handla senare, plocka undan alla leksaker överallt, kanske fixa tvätten - ja, jag borde iaf.



Glömde nästan skriva detta!!!

Min dotter på 5år tog alla märken igår på simskolan (forts. kurs 2)!!!
Ojoj vad jag är stolt, hon kan simma 25meter på djupt vatten, hoppa i från kant i djupt o ta sig upp, hämta saker på botten. Åh vilken tjej jag har! :D
(Kurs 1 så tog hon alla då med :))
Så idag måste jag handla hem nåt gott och så ska vi fira att hon har varit så duktig! :)) Typ, marängswiss låter väl gott!? *Mmmmsluuurp*

Kanske kan sätta henne i ngn simskola senare, för i vatten stortrivs hon. Det är som om hon är "hemma". Jag vet känslan, jag var precis likadan (är fortf men ja..). Så det tror jag är en sport för henne. :)

Alla märken hon tog igår:

      

1. Guldsälen: Simma 25m på djupt vatten. Bogsering 10m av jämnstor kamrat i livboj.
2. Silversälen: Simma 25m på grunt vatten.  Bogsering 10m av jämnstor kamrat i livboj.
3. Guldgrodan: Hoppa från bassängkant på djupt vatten. Doppa hela huvudet och plocka upp föremål på botten. Simma 10m på djupt vatten.
4. Silvergrodan: Hoppa från bassängkant på grunt vatten. Doppa huvudet, plocka upp föremål. Simma 10m grunt vatten.
5. Livbojen, röd: Lära sig båtvettsregler. Bada med räddningsväst och kläder. Flyta o förflytta sig med livboj, kasta en hansalina till en kamrat o dra in till kanten.

Ja, vi är mkt stolta över henne! :) 
Det var bara hon och en pojke som klarade alla märkena, resten fick tipset att gå om kursen. Jag vet inte, men min man kallar dem Curling-föräldrar så de får skylla sig själva. Ja, jag är ju inte där så jag har ingen mening i det hela. Bara mycket stolt över min dotter (och min man som har hjälpt henne med detta, för hon behöver verkligen nån som stöttar och puschar henne). :) 


Tjingeling! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0