Kan ni förstå?

2010-12-21 - 09:16:41
Att det bara är få dgr kvar till jul? Jag kan inte riktigt förstå det, och igår fick jag nästan panik när jag o maken, inte för att han gjorde mkt.........skulle gå igenom alla paket, om vad vi köpt och vad vi har missat. 2 paket kunde jag inte finna, helt borta.. Städa ur kläkammaren (där alla ligger) och svor i vredesmod...

Sprang in till min man och bad honom tänka vart han lagt dom. (Han hade städat där o sorterat för inte så länge sen) "Näää jag vet inte, jag la ner alla i den svarta säcken.."
"Tydligen inte eftersom alla inte är där"
"Det är alltid så med oss, vi tappar alltid bort saker"
"Men det hjälper inte nu, kan du hjälpa mig leta?"
"Nää jag orkar inte ikväll, kan du inte ta det imorn?"
"NEJ DET ÄR JULAFTON SNAAAART!!!!"

Och sprang iväg och avskydde honom för en stund, det var ju HAN som slarvat bort paketen och så får JAG leta efter dem.. Nä fy vilken hemsk make jag har, tyckte jag då. Leta i hela lghtn,, alla skåp, gick ner i källaren för att kolla i de säckar vi nyligen burit ner dit - icke.

Trodde jag skulle gå sönder, frustration, ilska mot min man. Jävla *mummel mummel*
Ett ställe kvar att leta på, en liten plastlåda som innehåller utklädningskläder - DÄR VAR DOM!

"Älskling, kan du inte bete dig som en galning imorn.... DÄR är dom ju!"
"mmmmm.... *mutter*"

Och jag måste erkänna att jag kände mig jävligt stolt som inte gav mig och leta upp dem. Haha. På nåt lustigt sätt, ja med en man vid sidan som säger åt mig att sluta leta. Nej! Aldrig!
Leta nog lite extra mkt för att jag var sur på honom.. ;o)

Livet är inte en dans på rosor, inte äktenskap heller. Haha, jävla.... Ne skoja! <3



Min dotter däremot kan förstå att det snart är jul, hon har små myror i rumpan och små glädjetjut för sig. Precis sådär som man själv var när man var liten, underbart :o)) <3

Min son säger till mig: "BAJSMAMMA!!!...nej inte bajskorv mamma, inte bajskorv" och skakar på huvet, för han har kommit på att om man är dum/stygg så får man inga julklappar av tomten. Så det klassiska "hotet" funkar nästan på min son. <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0