13e September 1984

2011-09-12 - 22:22:06
Imorn fyller jag år, 27år gammal/ung blir jag. Det är löjligt vad tiden går fort ibland, vissa år har det dock gått väldigt långsamt. Som när jag var tonåring och som alla andra, längtade att bli vuxen och komma hemifrån... Kan säga nu också att jag tycker fortfarande att det gick för långsamt.

Men jag kom därifrån tillslut och åren efter det har rusat iväg.
Några veckor efter att jag hade, brutal sanning, blivit utkastad hemifrån av mig arga mamma som var så trött på sin trotsiga 19åring, 4 dagar före jul, så blev jag gravid.

Chocken var stor, minns det än idag när jag pratade med min väninna om att jag spydde på mornarna, i tron om att det var magsjuka. Hon övertala mig dock om att köpa ett grav.test. Sagt och gjort, det sluta med att jag satt på toaletten, med ett stort PLUS i handen. Det tog ett tag innan jag kom tillbaka till verkligheten, stirrandes på det lilla plusset, fullt medveten om vad det innebar. Det var nu februari.

Min dotter som kom till är nu 7år gammal och har börjat skolan. Mitt vuxenliv började snabbt och ivrigt med en liten tjej i famnen. Hon var min lilla ängel, en gåva från ovan i all misär, hon visa mig att hoppet fanns kvar. Kanske låter klyschigt, men jag vet, utan henne hade mitt liv inte funnits idag, definitivt inte sett likadant ut. Jag visste dock sen jag var liten att jag skulle bli en ung mamma.

Mitt liv har varit rikt sen den dagen, sen den dagen jag fick veta att hon fanns i min mage starta mitt liv på allvar och ända sen dess har det bara blivit ännu rikare. Min son är nu 4år gammal, stor och lång, stolt kille med ett leende och ögon som kan få vem som helst att smälta. En make som står där i vått och torrt, han skulle säkert bestiga berg för min, vår skull, han är min klippa.

Så även om mitt liv inte starta så bra, så skulle jag inte kunna ha det bättre nu.
Jag är lycklig att fylla 27 år imorn med min familj, att ha mina små i mitt liv och make. Alla steg, och misstag har lett mig hit, alla val jag gjort i livet har tagit mig just till denna punkten då jag sitter och skriver detta.

Och jag är glad, för alla val jag gjorde, bra som dåliga. För annars hade jag inte haft min familj. Annars hade jag inte varit den jag är idag.

Dock ska detta år bli det bästa av alla. Ett nytt liv, nya stora kliv ut i världen och tid för utveckling och att lägga rädslan åt sidan. Nu är det min tur att leva, uppleva, utvecklas och hitta mig själv till fullo. Detta är mitt år då jag bryter mig ifrån att "bara vara" mamma och hemmafru, nu äntligen ska jag börja skolan!

Allt har en mening, det tror jag stenhårt på!
All in!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0