Stormig joggrunda

2011-05-25 - 13:25:20
Sprang idag igen ja, det är inget konstigt med det. Ett lopp är ett lopp men det var inte så att jag sprang mer än jag brukar :P

Så jag sprang en runda på 6km ca men det tog mig 37min att kuta den rundan, backar titt som tätt och sen storm på det och i motvind.. Ja, det var tufft men jag stanna inte en enda gång. Väl 30m från min dörr fick jag äntligen medvind och då var det ju pisslätt! 

Haha, jäkla vind! Vad är detta för sommar egentligen? ;)

Jag är nöjd med gårdagen trots allt, jag har smält det mesta och försöker förstå mig på mitt eget tänk. När vi dock var på väg in fick jag grym ångest och ville inte åka och springa. Men så blir jag inför nya saker, press och stress blir ångest och jag vill göra som strutsen - stoppa ner huvudet i sanden.

Men jag tog mig igenom det, jag sprang och jag spurta tok på slutet. Jag gjorde det, nu är det milen som väntar. Nästa utmaning! Innan jag sätter en tid på milen (vilket jag egentligen redan har gjort men....öhm) så vill jag klara att springa den först i lagom tempo och utan att bli sjuk dagarna efter (sist fick jag influensan x)).

Men mums vad gott det är med vanilj protein shake blandat med vatten och kakao. Mitt nya "måste-ha"! :P

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0