Första försöket

2011-03-22 - 14:19:54

Ja, jag har joggat 2 ggr förut men jag har aldrig tagit tid på det. Jag vill (som sagt) sen i slutet av maj springa vårruset på max 30min, samtidigt vill jag också kunna få såpass bra kondis att jag kan springa den utan att stanna och gå.
 
Så idag när jag skulle köra lite på bandet, intervall träning som såg ut såhär:


5km /h - 2min
10km /h - 6min
5km /h - 2min
10km /h - 5min


Ja ni hajjar nog, jag tänkte att jag skulle köra bara det och sen köra på crosstrainer eller nåt annat roligt. Men så efter andra ggn såg jag att jag bara hade lite mer halvvägs kvar till 5km och jag kunde ju inte bara skita i det...


Tänkte att jag testar, ger mig själv en utmaning och kör 5km. 3e ggn var tufft, även om det bara var i 5min och sen 2min lugnt så var det jävligt jobbigt.. Svetten rann och jag kände mitt ansikte börja bli en tomat!

Jag springer hela sista biten !!!!!
Fick jag för mig sen, och den var inte nådig nånstans och det kändes som att det aldrig tog slut, jag sprang nästan 2km på raken när jag redan var död o röd..

Intala mig själv att jag kommer vara så jääävla stolt sen när jag väl klarat det och skita i hur röd jag än må vara. Haha.


Jag klara det!
Jag sprang 5 km på 34min - första försöket!


(Sen var jag så röd att tränaren t.o.m. kommentera det.. Haha fyfan)


Ja, inte illa för en morsa som inte sprungit så mkt på 10 år och bara suttit framför en dator och spelat hela den perioden! ;)


Postat av: thilda

har frågestund på bloggen, kika gärna in och ställ en fråga! :)

2011-03-22 - 14:33:15
URL: http://thildathebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0