SummerCake & lugnet före stormen

2011-06-08 - 21:05:07
Mot nästa storm nu då, hemkommen från sommarfesten i skolan och tro om jag är världens stoltaste mor!! *Nicka*
Min dotter sjöng kaprifol helt solo inför alla, hon öppna hela sommarpjäsen med sin sång. Så fin, så rar och vacker - min lilla tös! 

Jag blir så imponerad av vad hon klarar av, vad hon tar sig till och hur bra hon lyckas. Hon är en blyg liten tjej men attans vad hon kan när hon vill. Min vackra vackra tussilago! :`)


Tårtorna blev mkt uppskattade:
"Godaste tårtan jag nånsin ätit" - "Underbara tårtor" - "Vackra tårtor" - "Hur tror du vi ska lyckas överträffa det där nu?!"

Några av fraserna. :) 
Det är trevligt att veta vad de tycker och att de uppskattar dem, men jag gillar det fortfarande inte - att folk ger mig komplimanger om nåt jag gjort. Det blir som.. taggar utåt och jag kan inte säga tack. JAG ser bristerna, JAG ser att jag kan bättre eller JAG är inte nöjd. Ja, fånigt men fånigare vore det om jag sa:

"Ja, men du skulle se mina andra tårtor, det där är bara snabbtårtor!" Haha. ;) 

Så jag piper fram - "Tack!" Med ett stort leende och hoppas att de inte ser att det är falskt. Inte för att jag inte är glad att de gillar den utan för att jag helt enkelt inte kan ta emot sånt.


Såååå, imorn... Kommer det vara 40pers som tittar på MIG, samtidigt när tårtan exponeras.. Ja, behöver jag säga mer? 

Gulp! 
Men skoj ska det bli att göra den, ser fram emot det. Nu ska det läggas ner hjärta och själ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0