Sjukgymnast & laserbehandling

2011-06-22 - 14:53:00
Nu har jag varit på mötet och det gick bra. Jag fick en laserbehandling som skulle påskynda läkningen, det är ju bra. Sonen fick leta assistent och höja och sänka britsen, tack och lov för en förstående sjukgymnast och inte en grinig en. ;) 

Men hon sa inget mer än att det var troligtvis en vanlig inflammation bara, överansträngd helt enkelt. Jag skulle ta det lugnt nu men får gärna köra spinning, cross och sånt som jag inte får ont av men själva joggingen ska jag avvakta med. 
Ska komma in för fler behandlingar av laser så jag kan vara på fötterna för jogging fortare men när jag väl börjar springa igen sen så är det korta sträckor i taget.

Hon rekommendera mig också att ta kontakt med löplabbet (hette så?) för att se hur jag springer och om jag skulle behöva några extra inlägg i skorna. Det får jag ta tag i senare när jag ska börja jogga igen. Det känns långt borta nu, men hon sa att eftersom "knarret" i hälen redan har försvunnit så lutar det mot en bra och snabb läkning men man kan aldrig veta. Kan ta få veckor till månader.. Blah! 

Men övningar skulle jag börja med, lyfta hälen från golvet och ner igen (tå). 15st per dag och sen när det har läkt lite mer så blir det lite mer avancerade sådana, tex ett ben i taget på ett trappsteg eller liknande. 

Vi kom precis hem, har inte hunnit träna nåt men maken ska träna ikväll så då har jag tid att träna hemma, då sover barna också. Mer lugn och ro. :) 

Vi tog en fika nere på byn, keso mellanmål till mamma och risi-frutti till Isaac och sen ett vaniljhjärta och så valde han en hallonmuffin till mamma, som jag inte ens orka äta upp. Haha, men där har ni min lunch, ingen hejdare men det var mysigt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0