Motgångar gör en starkare?

2011-06-05 - 07:04:00
Uppe med tuppen!
Kanske inte riktigt, men det kändes som det iaf. Vakna av att sonen väckte oss, efter att ha sovit i vår säng, igen. Och han peka på en fin blöt fläck, i vår säng, suck. 
Det var ju varmt igår, underbart, men det betyder också mkt vatten, det märktes. Blah.. Aja, mer tvätt, underbart! 

Det var några dagar sedan jag skrev nåt här, men jag har varit lite smått nere för jag har tydligen gått upp 2kg. 
Gillar det inte. Vilket säkert kan misstänkas.

Jag kämpa som ett jävla djur för att gå ner de där 2kg och så efter en helg då jag bara levde och åt så PANG 2kg. Det var ju inga rejäla mängder jag åt utan det hamna runt det dagsintag jag ska ha om jag vill stå still i vikt. Åt fanders med det, stämmer inte alls, inte på mig iaf. 

Det är väl så när man alltid har ätit lite, kroppen är väl inte van men den är definitivt van med att samla på fettet när det väl serveras. 6e Januari började jag min nya resa och jag börjar inse att mitt mål är nog längre bort än vad jag trodde.
Jag kommer inte ens ha st 38 i Juli som jag ville och verkligen trodde på att jag skulle uppnå, min kropp är gammal och funkar tydligen inte längre. 

Men nu ska vi inte vara pessimister, eller vadå?!
Min häl är lite bättre också, men den får ju smärtstillande 3ggr om dagen så jag vet egentligen inte.

Var och tränade med maken i fredags, det var spännande och han lärde mig lite frivikter. Men mest var det att jag ville ha sällskap ner dit första ggn av ngn som kunde, där har vi hurtbullar och muskelbyggare så det är liiite läskigt ;) 
Och när jag gled i min träningssko så gnällde hälsenan en aning, men jag bad den att hålla käft och så hördes det inget mer efter det.

Men det var intressant och verkar vara roligt, jag ska ner dit och träna nästa gång. 

Jag måste träna... Nu var det i tisdags sist. :/ 
I fredags var vi också och bada, blev mkt simma och hoppa, studsa, simma med dottern på ryggen, akrobatiska övningar, simma efter ring, lära dottern dyka... Det var full rulle och underbart att röra på sig igen. Hälen sa inte ett skit och jag funderar på om jag ska börja simma. 

Dottern kan nu simma 75meter i sträck, 6år gammal. Hon är fantastisk tycker mamma :) !!! 
I höst blir det karate och kanske simning för hennes del, om hon vill dvs. 

Godmorgon, puss och kram!

Idag var det 5år sen jag och min make blev tillsammans! :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0