Fokus på annat

2011-06-05 - 22:13:32
Jag fokuserar på detta just nu:

Jag har fått mer tårtjobb att göra. Till onsdag är det dotterns sommarfest i skolan som jag ska göra två st tårtor till, de kommer vara 40-45bit/tårta. Och detta gör jag gratis. Men jag vet att det uppskattas, min dotter blir superglad och kanske så får man mer kunder?! ;) 

Självklart tänker jag på att kunna sälja lite mer tårtor, super med lite extra pengar vid sidan av!

Till torsdag har jag en till studenttårta att göra men denna kommer inte vara som den sist, utan temat är musik och jag har bestämt att det ska bli rätt så elegant. Men noter, anemoner och lite murgröna. Den kom till mig idag, har fnurlat på den länge nu men äntligen kom inspirationen som jag väntat på :)) !!

Nu måste jag dock lista ut vilken färg jag ska ha på anemonerna, ville ha mörkblå men då måste jag köpa ny pulverfärg och.. Allt kostar redan skjortan. ;)

Rosa och blåa blommor är till skolfesten. 
Den ljusare blomman är bara ett test till en enklare anemon, gjord på några sekunder.. ;p

Sen min skiss för caketoppern till studenttårtan, inte ge betyg för min konstnärliga ådra nu, vore inte rättvist ;)
Postat av: Therese

Du är GRYM!!! Skulle också vilja prova göra...

Men du, är du duktig på att rita oxå? :)

2011-06-09 - 23:04:39
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0