Drömmar om regnbågar

2011-06-29 - 10:09:29
Vakna av en dröm som var bra annorlunda.
Var i nån affär med en massa barn, alltså på tok mkt barn och alla var lämnade framför en film. De drog i mig för att jag skulle byta film men jag stod och prata med en annan vuxen. Fixa filmen för barnen då jag såg hur den vuxna kuta ut med blicken fäst mot himlen. 

REGNBÅGE! Och den vackraste jag nånsin sett, klara underbara färger och man kunde se hela bågen. Men det vackra vände fort till mystiskt, flera regnbågar dök upp och de var som spiraler, 2-3st.. När jag titta högre upp mot himlen öppnade sig ett stort svart hål och allt började sugas upp. Jag bara stod där, förundrades över dess makt och skönhet och just när allt skulle försvinna väcktes jag av sonen. :) 

Promenad, om 10min går jag. Ska bara få i mig mitt kaffe och keso med jorgubbar. Lyxfrukost, men nu är gubbarna slut och jag sörjer. 

Idag ska jag inte ens ta i min gymväska, den ska få ligga ensam på golvet och skrika efter mig.. Nej, usch vad hemskt det lät, nu måste jag krama om den....
Men jag ska inte gå till gymmet, idag blir det bara en lååång promenad i solen i lagom tempo. Jag ska ta det lugnt denna vecka men jag ska få röra på mig, helt klart. Inte bra att bara ligga som en soffpotatis. ;) 

Jag hade mina ögon så starkt på målet där i horisonten att jag glömde att tänka med sunt förnuft, med logik och lyssna på kroppen. Men jag har vaknat, jag kan se nu. :) 

Godmorgon! NU bär det av!


Rainbow 2992 Wallpaper


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0