Cake drapings

2011-06-08 - 09:02:03
Sitter och väntar på att butikerna ska öppna, måste ha mer grädde, mjöl och vaniljsocker. Typiskt när man räknar som en optimist, då får man bakslag och en smäll på käften ;)

Och så har jag inga pengar, typ. 
Men såg att skatten kommer imorn, typiskt.. Skulle ha kommit IDAG tycker jag, hade passat perfekt. Jag får skramla ihop nåt helt enkelt för jag måste handla och baka till imorn också.

De fråga om jag ville ha pengar i förskott, nej nej det behövs inte! Egentligen behövs det, men va tusan, det är så pinsamt :S Vi känner ju folket, min mans chef (!) men ändå.. 

Ikväll är det sommarfest på dotterns skola, jag ska komma med 3st tårtor och det bjuds även på bullar. Jag ska inte äta nåt, det ska vara min utmaning idag. Jag är inte speciellt förtjust i mina egna tårtor (fått för mkt av dem efter ett par år) men bullarna kommer bli svårt att motstå men NEJ! 
Jag har långt kvar tack vare uppgången så inget för mig!

Jag kommer säkerligen få göra om mitt notblad också, den är för hård trots att den ligger i kylen. Ny pasta och jag är inte van vid hur den fungerar.. Bajs. Aja, jag har redan listat ut hur jag ska göra - 10cm i taget och så får jag lägga den som "tyg-varianten" på tårtan. 

Visar vad jag menar med bild: "Cake drapings"
Den är inte min, jag googla !

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0