Plugga?

2011-01-13 - 19:51:38
Funderar starkt på att börja plugga nu, det är tom så jag har kollat runt på utbildningar och CSN. Om jag ska komma nån vart i livet så måste jag ta upp det igen. Jag har inte ett slutbetyg, bara samlat... Dåligt, jag vet, usch på mig men alla har vi våra anledningar för sådant skit. ;o) 

Undersköterska ska jag plugga till igen, det var det jag gick och trots allt så är det inom vården jag vill jobba. Jag har stora drömmar som att plugga till psykolog men om jag kommer så långt får framtiden utvisa. Jag ska iaf bli undersköterska först, kanske jobba inom förlossningen eller bli mentalvårdare. Men det kan man bestämma sig när man pluggar. 

Förlossningar har alltid fascinerat mig, just för att det är så grymt häftigt vad en kvinna kan gå igenom och vilket mirakel det är som kommer till världen. Att kanske få vara med på en sådan resa vore ju lyx.

Att bli psykolog är nåt jag alltid drömt om bara helt enkelt, jag gillar att lyssna till folks problem och hjälpa så gott jag kan. Men jag är ingen ängel för det, om nån skulle missuppfatta mig här. Hah!

Men tänk att kanske bidra med ngt gott till personer som mår dåligt, hjälpa dem att komma på fötter igen och lära sig vara sig själva och inse att de är precis lika jävla bra som alla andra (nu räknar jag inte med psykopater el dylikt i denna mening... eller, ja ni fattar nog vad jag menar!). 

Psykologi/psykiatri och medicin var de ämnena som verkligen intresserade mig i gymnasiet och jag var inte långt ifrån slutbetyg "MVG". Och det är bra för en medelmåttig "G" människa. ;o) 

Men jag ska ta tag i saken och så får vi se om jag kanske sitter vid skolbänken till hösten.


Postat av: Erica

Kul att plugga, funderat på de tusen gånger, men brukar inte bli mer än så:)

Men klart du ska se till o göra de så du får jobba med vad du vill sen!

2011-01-15 - 17:52:23
URL: http://itan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0