Ny bil

2011-01-19 - 09:43:58
Vi ska köpa en ny bil, vår börjar bli gammal. Hon är 11 år nu snart men ojoj vad nöjda vi har varit med den. :o) Vi kör inte mkt bil så den är välbehållen. En gammal Sharan från 2001, och den är för stor också - vi tänkte ju på fler ungar såklart men nu blir det inte så på ett bra tag.
Med plugg och allt.

Så nu blir det en mindre bil, kombi och en Renault troligtvis. Vi tyckte den var fin men mest är det för att vi får precis vad vi vill för vår bil och vad som ska läggas emellan. Så ingen idé att gnälla!
Det är en 07a också, och inte fy skam så gammal!

http://www.blocket.se/stockholm/Renault_Megane_II_2_0_16V_Tour_Sport_PhII_5_d_31557542.htm?ca=11&w=1

Postat av: C

Permission to speak freely? :D



Fransmän och bilar är ingen bra kombo!



Det är som tyska och poesi, vissa saker blir inte bra tillsammans!



Risken finns att ni får se vilken otrolig skillnad det är på tysk bilkonst gentemot den franska långt ifrån lika bra diton.

VW, Skoda, Opel, Toyota och till och med Kia är bättre val likaså Volvo. Kostnaden är självklart en faktor och säkert lite dyrare, men jag vågar påstå att om man väljer att ha bil så vill man ha en som fungerar.



Lycka till med bilköpet, och hoppas att jag inte var allt för negativ om ni nu valt denna, men efter åren som jag jobbade i en verkstad så fick jag lära mig en hel del om vad som håller och vad som inte gör det.

2011-01-24 - 23:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0