MorgonDrabbel

2011-01-19 - 08:53:57
Ibland kan livet vara mer komplicerat än vad det är, genom att vi gör det mer komplicerat. Men å andra sidan så blir livet mer intressant då och inte samma gamla gråa trista liv.
Men sen beror det på hur mkt man vill röra till allt och på vilket sätt, det finns mkt som är frestande för en människa, många sådana vägar att ta.

Att man ändå står emot tycker jag man ska ha lite cred för, vi är trots allt djur i vissa avseenden. Jag tycker då att människan är det värsta djuret som finns men såklart även det vackraste, magnifikaste. Men ärligt tycker jag vi är jäkligt äckliga också.

Men vi vet inte om det finns djur som har liknande känslor som oss, de kom ju på helt plätsligt att växter har "känslor" så varför inte djur. Såsom kärlek, hat etc. Eller tankar för den delen. Kanske låter lite space:at att en hund skulle ha tankar o skälla i sitt eget huvud men det är så hur vi hör hunden.

Morgonkvisten kan föra med sig mkt konstiga tankar då  man sitter med en kopp kaffe och försöker vakna.

Jag gillar tydligen att göra mitt liv ganska komplicerat men jag är en väldigt rastlös själ som vill ha saker för sig nästintill hela tiden. Och att göra det mer komplicerat, gör att jag har mer saker att tänka på. Men att handla fysiskt har jag blivit bättre på, det kan ta sån tid att lappa ihop igen.

..Inte för att jag har nån stor aning om vart jag ville komma med detta, det bara ramla ur mig. ;o)


Trött..

Postat av: C

Hmm, personligen tycker jag att det är närpå arrogant att tro att djur skiljer sig från oss känslomässigt. Hundar som sitter hos sina döda bussar och mattar hur länge som helst, pingviner som lever som par hela sina liv och ofta dör strax efter sin partner som många andra djur också gör.



Inte många påstår att djur inte kan känna ilska, men att andra känslor skulle vara för avancerade? Jag köper inte det.



Som du säger kanske man ska ha cred för att man låter sin moral vägleda en, men samtidigt så börjar man undra om man inte kunde vara lyckligare om man var mer "ego"?



Man gör så många val annorlunda bara för att man tänker på andras väl istället för sin egen lycka.

Man "tvingar" andra att acceptera ens regler som oftast handlar om att sätta begränsningar för varandra. Är det hänsyn eller bara mänskliga avundsjukan?



Skulle vara intressant att veta hur det vore att leva som ett djur.

Tror att människan som art skulle må bättre med reglerna från djurriket, men det är ju bara spekulationer! :)

2011-01-24 - 18:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0