Kommentar Tårta

2011-01-18 - 09:50:12

"Oj, en riktig favoritlåt till mig med. Har en tendens att fastna för smått melankolisk musik med grymma kvinnliga sångerskor.

Den låten är lite paradoxal, musiken och tonen i låten drar ner än medan texten säger åt en att kämpa på och bli starkare. Passande på det sättet att tonerna förklarar hur man känner när man behöver intala sig själv att man måste ta sig ur det, men det är svårt att ta med sig styrkan som texten skulle kunna ge en.

Blev nästan lite filosofiskt det här!

Cool text att ha på en tårta, skulle vara kul att veta i vilken sammanhang som tårtan gjordes och vem som fick den"

Nu blev jag faktiskt lite chockad, inte för att vara sån nu men trodde verkligen inte att killar lyssna på sådan sorts musik! Men håller helt med dig, du satte pricken över i't angående låten, igen. Du kan det där du! ;o)

Den gjordes till en tävling jag var med i, temat var musik. Och jag vann folkets och juryns röst. :o) Så jag är rätt stolt över den tårtan men jag minns att jag gjorde ca 5st anikten till henne innan jag blev nöjd med det sjätte. Haha, och de flesta trodde det var opera men det gör mig inget. Det var roligt att folk kunde se mer i den än kanske bara mörk.

Så den står hemma hos mig nu (vilket betyder att det inte är gjord som en riktig tårta, utan är frigolit som bottnar ;o)) på min hylla och samlar damm. Men jag har inte hjärta att hacka den i bitar. ^.^

Postat av: C

Skulle aldrig ha sönder något som blev sådär fint om det inte helt enkelt ruttnade! : )



Jag lyssnar i stort sett på all sorts musik som finns, det viktiga med musik för mig är att den antingen får mig att känna något eller får mig att tänka till.



Jag har hittat bra musik ända ifrån Britney Spears till Cradle of Filth, vem som gjort den är extremt sekundärt till allt annat.



Melodier ska få en att känns sig glad/arg, ledsen/glad, upplyft/melankolisk, lugn/sprallig, utvilad/danssugen eller kanske fokuserad.

Musik kan verkligen sätta eller förstärka en känsla på en, och det har alltid varit min typ av terapi.



Texter kan på samma sätt få en att fundera, skratta, reagera osv, man kan bli otroligt styrd av vad ett riktigt bra band vill förmedla.



Så för min del finns det inte någon direkt kvinnlig/manlig typ av musik.

Så länge den är välkomponerad eller välskriven så finns det en stor chans att jag kommer älska den.



Exempel!

http://www.youtube.com/watch?v=vUO6kYLb6As

2011-01-18 - 20:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0