Filmtips, Lite Gotland & Lite babbel!

2011-08-10 - 00:06:02
Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg, visa att jag lever.. Eller nåt. ;) 

Titta just på en svensk film jag har velat se länge, jag tycker egentligen inte om svenska filmer men jag måste erkänna att vi har blivit bättre och bättre på att göra film! 

Tusen gånger starkare

Den kan också tas för en tonårsfilm då det utspelar sig på ett högstadie med en klass i nian. Men jag tycker absolut att den är väldigt sevärd och rekommenderar den tom (kors i taket ;)). 

Den lämna ett starkt avtryck i mig och denna filmen kommer jag att minnas länge. Man blir glad, skrattar, ledsen och förbannad. 

Så hur går det med kosten mitt under semestern?

Det går väl sådär, det blev mkt gott på Gotland, mkt sitta stilla på stranden, vid havet och jobba på brännan medan barnen plaska vid strandkanten. Bada blev det också såklart men vi hade en del otur med vindarna och fick 9grader i havet. Brr!

Men det vände och sista dagarna hade vi 18-19grader. :) 

Jag kan ju säga såhär, min mage har inte mått så bra den senaste veckan. Alldeles för mkt kolhydrater och ojämn kost än vad den är van vid. Nån godisbit här och nån pizza där. Lite chips om kvällen och varför inte lite vin eller en öl. 

Men det är ju livet, att kunna slappna av helt och bara njuta av god mat och dryck. Och mest av allt, livet och min älskade familj! 

Det blev nån promenad på Gotland men inte så mkt som jag ville, men jag kände genast i kroppen när jag väl kom igång så ville den definitivt ha mkt mer. 
Imorgon blir det jogging eller nåt roligt pass på gymmet för att starta igång träningen igen. Jag lär inte knäcka mina 8,5km ute på en gång men visst 17 ska jag klara av samma sträcka iaf! 

Det är 1½ vecka kvar på semestern och samtidigt som jag njuter av den till fullo så längtar jag till vardagen igen. Till sund kost och mkt träning! :)

Nu är det dock mkt kalas framför oss, redan på lördag ska vi ha kalas för sonen som fyller 4år på fredag, sen ska han ha kalas med kompisar helgen efter... Och sen kommer det väl en 10st kalas till (varför ska alla ha barn på hösten?!).

Med detta babbel säger jag:

Hej hallå, trevligt att "ses" igen och godnatt mina vänner!
Dimma som sluka Tofta strand

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0