Lyrisk

2011-04-07 - 07:45:41

Smått lyrisk idag, trots att det regnar, katten kom in som en blöt liten iller -en söt sådan såklart- eftersom det regnar ute, haha stackarn. Men jag är glad för igår fick jag komma iväg på en promenad på nästan 7,5km i lagom tempo. Första 20min var tunga men sen kom kroppen igång och jag fylldes med liv och energi!!

Så det bar iväg mot 7,5km. Jag gick tills jag kände att det var nog och det var underbart!
Kändes fint att vara ute och röra på sig igen och idag ska jag ta mig ytterligare en promenad, men det blir nog på gå bandet idag eftersom jag äger inga vattentäta skor eller jacka för den delen.
Sen får det bli lätt styrka, allt ska vara lätt nu i början så kroppen inte överanstränger sig.

Ikväll blir det också Zumba, där kan jag också justera hur hårt jag vill träna och svettas. Skoj att få dansa! :)


Underbart att jag nästan är helt frisk nu, lite snuvig bara men det är nästan helt borta också. Nästa vecka ska jag ta mig en tur och jogga ute, kanske i spåret, ska gå den först så jag hittar och ser hur många backar den innehåller. ;)

Jepp, nu mår jag bra igen, i kropp och själ. :))

Men nu vill jag ha grönt gräs att sitta i!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0