Jag rockar!

2011-04-25 - 20:33:52
Oh yes!
Får man säga så? Ja men vafan orka vara svensk och inte våga säga så om sig själv! ;)

I Rock!
Jag kan springa 5km på 30min
! (Och det har jag nått på 1månad :))
Jag har nu nått mitt mål, nu ska jag bara göra om det igen och igen och igen! Nu sprang jag inte heller på ett band utan ute i naturen och upptäckte att det är fan så mkt lättare. Mina 30min kändes som att de var ca 15min. I kroppen kändes det som att jag sprungit såklart men det var nästan så att tiden stod still när jag sprang / springer. Det är underbart!

Att man kan tycka så mkt om att springa?!
Jag testade spinning i fredags och jag vete tusan om jag tycker att det är värst skoj. Lite roligt vill man att det ska vara, som att styrketräna är skoj, cross, indoor walking, jogga, zumba.. Men spinning? Najj fan jag vet inte.. Haha, men jag tänkte att jag testar på det ett par gånger, för det kan vara latmasken som talar ;) Ni förstår, den svidande känslan jag får i låren och den fina hårlinjen mellan brännande och mjölksyra är jäklarns tunn och fin.. Jag kunde inte heller köra i det tempot som ledaren ville att alla skulle köra, om jag hade gjort det hade mjölksyran varit där och det är aldrig kul.

Så det kändes mindre bra men det som känns bra är att jag har koll på min kropp och vad den klarar av! :)

Idag har det inte blivit någon träning mer än rota i jord, springa efter ungar, handla och lite vardagliga sysslor. Men allt kan inte bestå av träning och denna påsk har jag ätit gott och levt gott!

Imorgon börjar allvaret igen, jag har en liten utmaning till mig själv till midsommar - Se hur långt jag kommit med träning och hälsosam livstil, om jag lyckats ta mig ner till den storlek i kläder jag vill ha och om jag kan springa milen utan att stanna.

Vi får se, men skam den som ger sig! ;)
Postat av: Therese

TACK!! :) Å bra jobbat!! Duktiga du!!

2011-04-26 - 00:06:46
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0