Hemmaträning

2011-04-27 - 15:43:00
Får det stå på listan. Hemma med sonen som fick skyhög feber igår, bara sådär. Det är inte första ggn han får det men första ggn gick det inte riktigt lika bra som gångerna efter.

Min stackars man blir som en liten hök när det blir så, tankar och minnen kommer upp då Isaac fick sin långa feberkramp och resa till astrids med ambulans. Även då var min stackars man som hjälplös, han är så svag när det gäller hans son.
Tur att mamma är där och kan vara stark, göra det som krävs och analysera av situationen snabbt! ;) 

Det har nog lutat åt en kramp igår om jag inte hade noterat tendenserna av hans mående och feber. Så vi lyckades hejda det denna gång, men den är aggressiv och ökar i kraft efter bara 4timmar med alvedon. Har inget val än att ge medicin igen.

Minnena har skärrat oss såklart och dagen jag satt i den där ambulansen var en mardröm. Över 2timmar lång kramp och medicinerna hjälpte inte, men han vakna 6timmar efter precis när pappa klev innanför dörren till hans rum och han lyste som en sol och utbrast: "Pappa!" :) 

Då var tankarna om hjärnskada som bortblåsta! 
Lite OT kanske men mina tankar om gårdagen, natten och morgonen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0