Dubbelpass?!

2011-04-29 - 09:18:46
Jag blir så väldans trött om jag inte får träna, det är som att kroppen återgår till det vanliga (vanliga jag) och sjunker ihop i soffan och kan somna till bompa med barnen. 
När jag tränar däremot kan jag lätt hålla mig vaken till 22.00 och har inge problem med svaghet i kroppen eller liknande. 

Träningen ger mig så mkt, inte bara en starkare och sundare kropp, kanske smalare en dag om några månader men den ger mig ett starkare Jag. Min psyke är inte lika skört, jag är piggare och gladare. Jag har skrivit det förr men det tåls att skriva ner det igen! 

Träning ger så mkt mer än vad man tror, det gäller att bara härda ut den första tiden då kroppen säger emot med all sin kraft för detta är den inte van vid och vill inte alls veta av. Men när det väl släpper är det som en frihet att gå och träna, även om det bara är en joggingtur på 20min. :) 

Igår blev det ganska mkt träning på raken för min del, jag skulle boka Zumban kl 20.00 men såg då att Indoor walking startade 18.30 och lätt skulle hinnas med. Så jag lät fingrarna bestämma och klickade i båda (bokar på nätet, populärt gym ;)).
Så jag hade alltså 2 träningar med 45min vila emellan.

IW så tog jag i ordentligt, i slutet hade jag mjölksyra i både armar och ben - störtskönt ;) 
Efter passet satte jag mig i omklädsrummet och funderade... Sen lär jag benen bära mig mot gymmet där jag gick uphill på gångband ca 30min, efter situps och sen styrka för armar ock axlar

Sen var det dags för Zumban i 55min
Det var skoj, jag var helt slut i benen efter detta men jag gick hem med ett grymt stort leende på läpparna!

Men jag kände det på vägen hem, benen ville verkligen inte gå mer, då har man tränat!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0