Inget att göra helg...

2010-09-26 - 11:30:55

...blev en fullspäckad helg men bröllopstårta till i lördags, barnen sova hos mormor/farmor, bio i fredags, fika efter att ha levererat tårtan hos barnens mormor och idag kommer vi åka till barnens djungel. :o)

Hade tänkt uppdatera bloggen lite tidigare med att tex lägga in lite biler på tårtgörat, kallor och höstfest som vi hade i vår lilla by. Men det blev inte så, det blev inte ens några bilder och höstfesten hann jag inte ens gå på.. det blev lite körigt med tårtan jag gjorde till igår. Inget gick direkt fel, absolut inte. Bara det att jag hade i huvudet hela tiden att den skulle täckas med sockerpasta... men den skulle täckas med smörkräm!

Det är väl av vana som jag hela tiden vad inställd på pasta..
Men, jag gjorde smörkräm och fick den inte helvit och det störde mig nåt enormt och jag vill inte lämna över en tårta som jag är besviken över. Så jag far ner till C&D och som tur var hade de vit smörkräm hemma!!!!

Det var lätt att täcka tårtorna med det (tog längre tid men..) men att få det helt slätt på tårtorna var inte det lättaste. Så tillslut gav jag upp och sprang och hämta mig dotters nya linjal, diska den och drog över tårtan och vips det blev så mkt bättre!! Phew!
Sen gäller det att lägga dit dekoren som man vill ha den från början, eftersom jag hann inte ha dem i kylen tillräckligt länge så smöret stelna helt men det gick bra, inte flytta för då blir det färg och kladd efter..

Nu har jag inga bilder att bjuda på. Jag hoppas att de skickar mig några, eftersom jag inte ens hann fota tårtan. :o/

Vi såg "Trollkarlens lärling" på bio i fredags, och den var bra men den saknade "det där" lite grann, men den är absolut värd att se, men jag är jag, magi, overkligt, en annan värld och så har du mig i ett fast grepp! ;o)

Detta kan ni få njuta av: (hahahaha)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0