Fattiga Riddare

2010-09-30 - 09:12:01

Äter jag här till frukost, jag älskar det trots att det egentligen inte är nåt speciellt. Ta vitt bröd, skär i relativt tunna skivor. Blanda till ägg, lite socker, salt, mjölk, mjöl och i med lite kanel. Vispa ihop, i detta ska du sedan doppa brödet i, skiva för skiva. Tryck lite extra på dem så de suger åt sig ordentligt.
Stek i stekpanna med smör liten stund på vardera sida. Inte för länge för man vill ha dem lite mjuka. :o)

Sen kan man blanda till kanel och socker om man vill ha lite extra.
Super gott men det var första ggn för min man att smaka det och kan väl säga att han såg lite lustig ut när han satt där och åt. Första fick han i sig, andra tugga han vääääldigt långsamt. Haha.

"Det är som en blandning av tomtegröt (risgrynsgröt) och tjock ugnspannkaka, de två saker jag avskyt mest."
Var hans förklaring. ;o)



Min är att det är en blandning av det godaste!
(Kolla vad mysigt jag har det med mina blommor :o)))
    

   

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0